Opis projektu
Cele projektu są następujące:
1) Zakup sprzętu do nauki programowania i prowadzenia zajęć z robotyki, który byłby do dyspozycji m.in. placówek oświatowych z naszego miasta. Sprzęt byłby wypożyczany na określony czas np. 2 tyg, miesiąc, a następnie trafiałby do innej placówki. Proponowany sprzęt do zakupu:
a) uczniowie klas młodszych - roboty ozobot, genibot, Photon, LEGO SPIKE, mBot, gogle VR
b) uczniowie klas starszych - zestawy BeCreo, zestawy mikrokontrolerów z czujnikami - Arduino, Microbit, Raspberry Pi, ramię robota, programowalny dron itp.
2) Opłacenie zajęć dla dzieci i młodzieży z programowania, robotyki, sztucznej inteligencji, projektowania gier, projektowania witryn internetowych, modelowania 3D
3) Wynagrodzenie na osób, prowadzących ww. zajęcia np. nauczycieli informatyki z naszego miasta
4) Podniesienie umiejętności nauczycieli przedmiotów informatycznych i wszystkich chętnych mieszkańców naszego miasta
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ma przede wszystkim na celu rozwój umysłowy dzieci i młodzieży z naszego miasta, ale również zorganizowanie czasu dzieciom i młodzieży, który spędziliby na dobrej zabawie i nauce przy okazji.
Oto kilka z powodów, dla których warto zrealizować projekt:
* Zabawa i pasja:
Programowanie i robotyka mogą być niezwykle zabawne i pasjonujące dla dzieci. Tworzenie własnych gier, animacji czy robotów może być nie tylko edukacyjne, ale też świetną formą rozrywki.
* Uczenie się przez próbowanie i popełnianie błędów:
Programowanie to proces, który często wiąże się z eksperymentowaniem i popełnianiem błędów. Ucząc się programowania, dzieci nabierają umiejętności przekraczania swoich granic, próbowania nowych rzeczy i radzenia sobie z niepowodzeniami.
* Współpraca i komunikacja: Programowanie i robotyka często wymagają pracy w zespole. Dzieci ucząc się tych umiejętności mają możliwość współpracy, komunikacji i rozwiązywania problemów w grupie.
* Zrozumienie technologii
Ogólnodostępność
Zakupiony sprzęt będzie ogólnodostępny i przeznaczony do wypożyczenia przez opiekunów dzieci i młodzieży, ale głównie przez placówki oświatowe. Zajęcia skierowane będą do wszystkich dzieci z grupie wiekowej, dajmy na to 6 - 18 lat i będę odbywać się w szkołach, domach kultury. itp.
Na zajęcia podnoszące kompetencje cyfrowe będą mogli zapisać się wszyscy chętni dorośli, a zwłaszcza nauczyciele.