Opis projektu
Zadanie obejmuje:
1. Odnowienie tzw "murków" (murowanych i z cegły) na alei w części biegnącej obok terenu szkoły - przy Galerii "Czerwona Torebka oraz przy tzw. mostku przed wejściem na strefę aktywności poprzez skucie zniszczonych cegieł, uzupełnienie ubytków betonu, cegieł, spoiwa, nadbudowanie murków z betonu, wyczyszczenie, ewentualne pomalowanie lub odnowienie klinkierem, wykonanie nakładek do siedzenia i innych prac - zgodnie ze zleconym projektem na ich wykonanie
2. Naprawa/wymiana pozostałych elementów (np. balustrady przy "murkach" na mostku, uchwytów na sztandary itp) oraz wykonanie innych prac nieprzewidzianych, wynikających z projektu lub wynikłych w trakcie realizacji, dotyczących ww. zakresu lub jego bliskiego otoczenia (np. ewentualny remont uszkodzonej w trakcie prac nawierzchni przy "murkach" itp.)
3. Postawienie koszy na śmieci
4. Uprzątnięcie okolicy, ewentualne nasadzenia, przycięcie pielęgnacyjne istniejących nasadzeń przy "murkach"
5. Wykonanie projektu
Uwaga - "murki" to określenie wymyślone przez mieszkańców wiele lat temu, oznacza elementy małej architektury na alei pieszo-rowerowej, na których można usiąść. Prawie każdy mieszkaniec osiedla wie, gdzie znajdują się "murki". Dlatego też w tytule projektu zostały one określone jako kultowe.
.
Uzasadnienie realizacji projektu
Aleja, przy której znajdują się elementy objęte przedmiotowym zakresem prac biegnie przez całe osiedle i jest główną trasą przemieszczania się mieszkańców. Spotyka się tam wiele osób, szczególnie na odcinku sąsiadującym z terenem szkoły, pomiędzy galerią "Czerwona Torebka" a strefą aktywności rodzinnej. Z racji takiego usytuowania ta część alei jest licznie uczęszczana przez mieszkańców. Niedawno została tam wyremontowana nawierzchnia, dlatego często na tzw. "murkach" przesiadują rodzice, opiekunowie przybyli z dziećmi by pojeździć na rolkach czy rowerkach. Remont tych elementów i wykonanie na nich nakładek do siedzenia umożliwi im bezpieczne korzystanie z tej części alei i jej elementów.
"Murki" i pozostałe elementy mają dla mieszkańców wartość sentymentalną - to już trzecie pokolenie mieszkańców, którzy spotykają się w tym swoistym "centrum" dzielnicy by w grupach znajomych, często z lat szkolnych, spędzić wspólnie czas, teraz już ze swoimi dziećmi czy wnukami.