Lokalizacja
Przede wszystkim 4109/546, w dalszej kolejności 4151, 4152 oraz zachodnie części 4161 i 4167 (bez ingerencji w chodniki). W miarę potrzeb północne części 4169, 4171 i 4172 tylko celem uzyskania połączenia ze ścieżką na nasypie wzdłuż boisk. Opcjonalny dostęp do działek 4155 i 4158 może pozwolić na większą swobodę projektową.
Opis projektu
Kompleksowa (projekt i wykonanie) rozbudowa powstałych w ramach BO 2019 terenowych tras rowerowych Bielszowice Trails o dwa kolejne odcinki, a także połączenie ich z już istniejącą infrastrukturą.
1) łatwy odcinek superflow powinien mieć długość ok. 1000m i składać się z około 10 zakrętów z czego w miarę możliwości większość powinna mieć 180 stopni, a także z około 30 - 50 muld w tym kilka par do ewentualnego przeskakiwania. W dolnej części (jeżeli będzie to możliwe) powinien prowadzić pomiędzy muszlą koncertową i chodnikami a zbiornikiem wodnym, kończąc się w pobliżu kompleksu boisk;
2) trudniejszy odcinek powinien mieć długość ok. 400m, wykorzystywać wąwóz pozostały po wyciągu narciarskim i posiadać pewien zakres przeszkód, z czego część wykonana z drewna: zakręty profilowane i otwarte, dropy / step-downy (odrobinę większe niż obecne), bikegarden, step-up, duży stolik. Mile widziane objazdy w postaci krętych north shore - cieńkich drewnianych kładek.
Trasy powinny powinny spełniać dobre praktyki i założenia zrównoważonych tras rowerowych opisane w następujących publikacjach: książka Trail Solutions - IMBA’s Guide to Building Sweet Singletracks, autor: Vernon Felton, ISBN 0–9755023–0–1 2004, książka Bike Parks IMBA’s Guide to New School Trails, autor: Bob Allen, ISBN 0-9755023-2-8 2014.
Niezwykle ważne jest wykorzystanie walorów terenowych wzgórza, w szczególności pozostałych po wyciągu narciarskim wąwozów.
Należy również zapewnić infrastrukturę towarzyszącą: ławki, stojaki na rowery, śmietniki, oznaczenia tras a także regulamin (m. in. wymagający jazdy w kasku).